Aamuna eräänä töihin ajaessani kuuntelin Radio Rockin aamushowta, ja siellä juteltiin Johanna Tukiaisesta. Johannan sisko oli kertonut, että hän tiesi siskonsa paranevan miltei kuolemaan johtaneesta malariasta vasta kun tämä oli jollain lentokentällä herännyt horteestaan kun oli nähnyt Swarovskeilla koristellun joulukuusen. 

Tätä korua tehdessäni minulla jostain syystä Cool tuli mieleen tämä hyvän maun ja tyylikkyyden kuningatar. Olkaa hyvä, koru nimeltä Johanna Tukiainen:

Nuo pienemmät helmiäishelmet on 8mm, joten nuo isommat on oikeesti isoja. Itse kun olen sitä mieltä, että liika vaatimattomuus ei ketään kaunista. Ja kukin taaplatkoon tyylillään, ja tehköön mitä tykkää, vaikkapa se olisi Tukiaismaistakin Nauru

                                         ~~~~

Töissä oli tänään kummallinen päivä. Kaikki sujui nimittäin kivuttomasti ja hommat meni putkeen. Itse alan pikkuhiljaa toipua viikonlopun rasituksista, käsivarret vaan on vieläkin kuin pahimmallakin nakkikiskan nurkan rähinöitsijällä, mustelmilla ja ruhjeilla. Jännä kuinka nuorempana jaksoi helposti viettää yöelämää vaikka kolme kertaa viikossa, ja helposti jaksoi vielä mennä töihinkin aikaisin aamulla. Pahimmillaan muistan, että kun kakarana  (lue 18v) oli töissä nimeltä mainitsemattomassa elektroniikka firmassa saattoi baarista mennä vaatteiden vaihdon jälkeen suoraan ylitöihin kuudeksi aamulla. Nykyisin tuntuu että kuolo korjaa jos joutuu pari yötä pärjäämään alle 8h yöunilla. Ei sillä että viikonlopun unettomuus olisi johtunut yöelämän vietosta Viaton... Yleensä kyllä huomaa iän vievän suuremmat menohalut, jos itse saa valita niin iltaa istutaan pienellä porukalla kotioloissa. Baarissa kun tuppaa olemaan meteliä ja keskustelu onnistuu vain huutamalla. Joskus tietty unohtaa seuraavan aamun odotettavissa olevat kolotukset ja villiintyy yöelämään... Mutta vanhuus tulee, mieli vaan ei aikuistu... Tuntuu, että mitä vanhemmaksi tulee, sitä lapsellisemmaksi yleensä ottaen tulee. Ja ainakin tekee ja elää niinkuin tykkää, eikä ajattele miten kuuluisi elää.

En vielä ole kuitenkaan niin vanha, että siirtyisin musiikkimaussa "kypsempään" suuntaan rockista, mutta hyvät sanat on aina saaneet minut arvostamaan kappaletta. Ja tällaiset sanat on Jari Sillanpään kappaleessa:

"Oon kuka oon, teen mitä teen
pystyn niin vihaan kuin rakkauteen
en valmiita reittejä kulje,
vain koska sen pitäisi olla niin

Oon mikä oon, teen mitä teen
tyydy en ikinä puolikkaaseen
en ketään mä syliini sulje,
vain koska sen pitäisi olla niin"

Jari Sillanpää; Oon kuka oon (san. Anna Eriksson)

~Tikki lakkaa filosofoimasta ja ryhtyy äidiksi